2012. szeptember 1., szombat

Mese almás

Hát ilyet még nem pipáltam.... A fiam úgy pusztította el ezeket a sütiket, ahogy az a nagykönyvben meg van írva :) Oké, eddig is tudtam, hogy édesszájú, de süti terén se eszik ám meg mindent. Ebéd után beburkolt 5 nagy szeletet, majd kért még. Mondtam, hogy aludjon, és uzsira ehet még amennyit szeretne. Evett is, úgy 6 db-ot :) a nagy tepsivel készült sütemény nem bírt ki 48 órát a lakásunkban :)
Férjem keresztmamájától kaptunk finom, édes, apró szemű zöld almákat, amiket gyorsan kellett felhasználni, így végezték ebben a formában. Hamarosan érkezik az újabb adag, azt hiszem nem is gondolkodok rajta, mi legyen belőle - ismétlünk :)
A receptért köszönet a tanyáról Marcsikának! Már korábban próbáltam, akkor is tökéletes lett, és ami tökéletes, azzal kár is tovább kísérletezni. A süti kegyetlenül omlós, (volt már szerencsém kóstolni fojtogatós fajtát) egyszerűen mesés, talán innen is kapta a nevét, hogy Mese Almás. Szívből ajánlom bárkinek!

Hozzávalók:
Tészta: 
50 dkg liszt
15 dkg zsir vagy margarin
20 dkg cukor
2 tojás
1 cs. sütöpor
1 tejföl/kefír

Töltelék:
reszelt alma
cukor
fahéj

Az almák hámozásával és reszelésével kezdjük a munkát. Ha kész, ízlés szerint cukrozzuk, fahéjazzuk. Az alma mennyiségét se tudom megmondani, nem mértem, ki mennyi töltelékkel gondolja, én miután megtöltöttem még pótoltam, mert kevésnek találtatott :)
A tésztát a fent írt hozzávalókkal összeállítjuk, majd 2 egyenlőre részre szedjük. Az egyiket kinyújtjuk, és kivajazott tepsi aljára terítjük, megszórjuk zsemlemorzsával. Ráhalmozzuk a kinyomkodott fahéjas almareszeléket, szépen elegyengetjük rajta. Erre is szórunk egy kevés zsemlemorzsát, majd beterítjük a tészta másik felével. Villával megszurkáljuk, hogy a gőz sütés közben távozni tudjon. Én egy picit vízzel megkenegettem még a tetejét sütés előtt. Kb. 180 fokon készre sütjük. Nem emlékszem sajnos, hogy hány percig sült, talán fél óra, 40 perc, de inkább nézegessük. És ígérem, hogy legközelebb lemérem az időt, és pótolom a hiányosságot :) Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés:

  1. Ahogy a képet nézem, én is pusztítanám bőszen :-) Pedig én nem is vagyok édesszájú!

    VálaszTörlés
  2. :-) Hát engem se kellett noszogatni h. egyem :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...